update: FRA

Karl Sigfrid (m) som jag tidigare idag hyllade som hjälte ryktas nu ha kvittat ur sig ur omröstningen. Jag vet inte, åter igen tappar jag tron på de folkvalda. Som politiker måste man vara orädd och våga gå emot strömmen. Att sitta i riksdagen för att det är en varm och trevlig plats, eller för att det ser fint ut på sitt CV är helt fel. Det ska inte vara status, det ska vara ett hjälteuppdrag. Sedan lutar det åt en återremiss av förslaget imorgon. Det duger inte. FRA-lagen ska slopas för gott. Det blir inte bättre av att återremittera förslaget för att sedan kunna rösta igenom det lugnt och fint när debattstormen har lagt sig.


(Ps. Jag vet att det blir väldigt mycket FRA nu idag. Men det är så extremt läskigt att jag inte kan låta bli)

Kommentarer
Postat av: Gustav

Bra skrivet Bella!

2008-06-18 @ 01:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback