shoppinghysteri

SATC framkallar djävulen inom oss. Vi prisade Manolo Blahnik tills skora som tidigare kostade 400 dollar steg till det tiodubbla i pris. Vi dricker cosmopolitans som om det inte fanns någon morgondag och beter oss som män när vi gör det andra könet till sexuella objektiv. Vi fnissar och unnar oss långluncher. Och idag stod jag och funderade om en hutlös summa pengar var värt för en megaflaska Marc Jacobs body splash och en lite spetssak med volang från Hanky Panky. Jag dregglade ganska mycket på NK, men inte i närheten av den hord av småflickor som nästan grät framför Carrie Bradshaws bröllopsklänning av Vivienne Westwood's Anglomania som står utställd på NK just nu. Javisst har alla kvinnors husgud SJP burit denna dress men det är faktiskt bara ett stycke tyg, och faktiskt inte ett så spektakulärt stycke tyg. Jag fnissade ganska gott åt saken tills Klasson tvingade mig att återvända till NK så att hon kunde betrakta skapelsen innan vi fingrade på andra mycket fina, och dyra plagg på Domain. Mitt presentkort brände nästan hål i fickan på mig idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback