onsdag

Idag var det skolavslutning på Östra Real. Imorse när jag gick över skolgården med de regntunga molnen över huvudet så kände jag mig faktiskt inte så ledsen som jag trodde. Tankarna om att det här kanske var sista gången jag entrade skolbyggnaden föll över mig men jag ryckte bara på axlarna och gick vidare. Jag tror att det är för att jag redan både fysiskt och psykiskt har gått vidare från Östra Real. Jag har tagit studenten och skaffat jobb. Jag har redan accepterat att mina tre år på Karlavägen är över. Men trots det så var skolavslutningen fin. Först var vi i klassrummet och fick betyg. Jag tror att mitt snitt hamnar på 19-någonting, så det är inte illa. Sedan fick jag även ta emot ett bokstipendium från skolledningen för fina studieinsatser. Det kändes bra. I kyrkan, fina Hedvig Eleonora så sjöng vi psalmer men inte ens då var tårarna nära. Jag har helt enkelt vänt blad.

Efter skolavslutningen rusade jag ut i det verkliga livet igen. Jag var förbi Svensk Internetrekrytering och skrev avtal inför hösten. Så den 4 augusti börjar jag som account manager där. Det blir nog bra. Sedan skyndade jag till Nordea och registrerade avtal fram till fem. Nu har jag precis klämt i mig sushi och sitter och filar på mitt CV för imorgon ska jag på anställningsintervju på SL:s Pressavdelning. So long!

Kommentarer
Postat av: Amelie

Vadå fick du dina betyg först idag? Studenten är väl den officiella avslutningen för alla i trean?

Postat av: Bells

Amelie: nej, inte på Östra Real. Där är det alltid avslutning tillsammans med hela skolan efter studenten och det är först då man får sina betyg :)

2008-06-11 @ 22:49:00
URL: http://bells.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback