min personliga sfär

När jag är hemma vill jag enbart befinna mig i mitt eget rum. Gärna med dörren stängd och fönstrena öppna. Det är här jag trivs bäst. Jag har alltid tyckt om att umgås med mig själv. Jag är nog min egen bästa vän. Missförstå mig inte, jag tycker mycket om att umgås med andra människor också men tröttnar aldrig på att vara bara med mig själv. Det är den form av avkoppling jag tycker mest om.

Nu har jag inte fått vara ensam på väldigt länge och i eftermiddags såg jag verkligen fram emot att få lägga mig ovanpå sängen, titta på ett par avsnitt av House och tröstäta Mentos. Istället kom familjen hem och indundrande i mitt rum. Det finns tre våningar att vara på i mitt hus, och flertalet rum och av någon anledning så är mitt rum populärt att vara i. Inte för att prata med mig utan mer för att plocka runt, tjata eller helt enkelt vilja diskutera något helt irrelevant för stunden. Försiktigt försöker jag berätta att jag faktiskt vill vara själv men ingen tycks höra. Efter en halvtimme fick jag nog och låste dörren och äntligen har jag fått en kvarts tystad i min personliga sfär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback