måndag

Ah, sommarlov! Imorse slängde jag på mig hoodien ovanpå pyjamasen och knatade till Konsum. Tillbaka kom jag med färska croissanter och ciabatta så det blev brakfrukost. Sådant gillar jag. Sedan åkte jag och Chris till Uppsala. Jag sportade min nya jumpsuit och huttrade lite smått när vädret slog om och kylan svepte in. Efter en lunch och ett fruktansvärt besök på Gina Tricot så hamnade vi på Café 018 under en fleecefilt med kaffe, Thea och hennes vänner. Det enda jag kunde ha på huvudet var den totala rip-off:en på min fina klänning från Lux. Jag har en klänning av svart chiffong, översållad av små blommor och ett kraftigt blixtlås i ryggen. Idag på Gina Tricot så hänger min fina klänning där framför mig, i orange fejk-chiffong med inte lika petita blommor men med ett kraftigt blixtlås. Jag har aldrig upplevt den sjukande känslan i maggropen tidigare. Jag hade en enorm lust att gå fram med den kopierade klänningen till kassan och skälla ut kassapersonalen. Inte för att det är personalens fel, men att rippa en designer sådär rakt av är skamligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback