control



Passade på att hyra Control i videoubutiken som sällskap till mina jordgubbar. Jag har länge velat se filmen men det har inte riktigt blivit av men nu ikväll så var det äntligen dags. Igår diskuterade jag och My det faktum att filmen är svartvit men utspelar sig på färgglada 80-talet. Valet kändes kanske lite omotiverat, särskilt eftersom Macclesfield antagligen var enormt grått i alla fall. Dock går det inte att komma ifrån att svartvitt är extremt snyggt och smickrande.

Control var i alla fall väldigt bra och inte bara en snygg filmaffisch. Sam Riley som spelade Ian Curtis var fantastisk. När jag har sett vissa filmer så känner jag mest för att sätta mig i ett nästan mörkt rum och kedjeröka samtidigt som jag samtalar om filmen med mina vänner. Detta är en sådan film och det är inte ett dåligt betyg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback