söndag: update

Det känns som om det är dags med en uppdatering nu. Veckan var så pass hektisk att jag aldrig hann med att skriva allt jag ville men nu är det dags innan jag däckar i soffan framför Dawson's Creek.

I onsdags var vi i Romme med skolan. Det där med friluftsdagar har aldrig varit min grej men i år tog jag mig i kragen och grävde fram pjäxorna för att åka norr ut. Att resan upp skulle bli ett helvete hade jag inte räknat med men vi hamnade i en buss fullastad med ettor. Jag har generellt ingenting emot ettor och jag har själv varit etta på gymnasiet som levde som om det inte fanns någon morgondag men what's up med alkohol och "Romme 08!"-rop klockan sex på morgonen? Vi treor längst bak i bussen smidde elaka planer om oförberedda nollningar och är nog rätt så hatade vi det här laget då vi bad alla småbarn hålla tyst, om och om igen.
Väl i Romme var det trevligt om än superkallt. Det var intressant att se
Klasson åka skidor, hon var inte sämst men jag skulle nog inte ta med henne ner för de svarta backarna i första taget. Ett par vurpor och en portion feghet och sedan svischade hon ner för de röda. Som vanligt glömde jag dokumentera allt men i Sarahs blogg finns lite fler bilder.



   


Trots att jag klarade mig helskinnad hem från nordpolen så var jag helt död i torsdags men pallrade mig iväg på Talangjakten på kvällen i alla fall. Det var roligt. Stort plus för elevrådets film som precis som vanligt frambringade skratt. Annars tror jag att jag höll på att dö när Björn Gustafsson och Soran uppträde med sina skämtsamma verklighetsskildringar. Som vanligt var kvalitén på "talangerna" skiftande men ett par bra nummer var det i alla fall. Jag är glad att jag orkade gå på talangjakten 2008 för det var väldigt underhållande.

I fredags svor jag mest över tågtrafiken mot Uppsala och surade halva eftermiddagen hemma hos Chris över att tågen trasslade så. Sedan blev det middag och film på kvällen, vilket gjorde mig på lite bättre humör. Väcktes på lördagen med scones och thé och sedan rullade dagen på. Solsken gör mig alltid lycklig! Efter släktfika i Uppsala tog vi vårt pick och pack och rörde oss mot huvudstaden. Självfallet skulle trafiken återigen krångla då någon fick för sig att ta livet av sig mellan Rotebro och Upplands Väsby. Det tog två timmar att skrapa bort hjärnsubstans och inälvor från spåren och sedan var trafiken igång igen men då hade vi redan tröttnat och satt i en taxi påväg mot stan. Resten av kvällen spenderades hos Elisabeth som fyllt 20 år. Där åt vi god mat, drack vin och dansade till indiehits.

Veckan som kommer ser något lugnare ut om än intrigfylld. MUF Stockholm har distriktsstämma och det blir spännande att bevaka alla intriger och kuppningsförsök. Annars lutar det nog åt bio i veckan och myspys med vänner!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag diggar dina roliga kommentarer om inälvor och skit.."fick för sig att ta livet av sig mellan Rotebro och Upplands Väsby" klockrent Bellsi!

Postat av: Cissi

Ja det var ju jätteroligt.. Särskilt för denne personens anhöriga också - det var lite BB-klass på den kommentaren.

2008-02-05 @ 20:20:14
URL: http://lavidaloca.tjejsajten.se
Postat av: Bells

Cissi: Ta det lugnt, det var inte meningen att irritera någon med kommentaren utan snarare ett mer komiskt sätt att se på händelsen!

2008-02-05 @ 22:37:41
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Cissi

Jo jag förstår det, antar att man bara blir lite mer upprörd om man har varit med om något sånt själv.. Men jag störde mig nog ännu mera på Sarah :p

2008-02-07 @ 21:16:53
URL: http://lavidaloca.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback