mi casa es su casa

Gjorde just en ganska skrämmande upptäckt. Som vanligt slog jag ihjäl lite tid på Facebook och insåg plötsligt hur liten världen verkligen är. Sitter och spanar in X, en bekant till mig som nästan är en främling. Tänkte kolla in lite bilder och när jag scrollar ner för sidan ser jag att vi har 25 gemensamma vänner. 25! Det är en hel del vänner och bekanta att ha gemensamt. Fortsatte att spana in andra bekanta och vänner och då ökar antalet. Jag har nästan ingen vän som bara är "min" vän. Jag måste skaffa mig en egen Mållgan för att att dela vänskapskrets såhär är nästan skrämmande. Jag är inte den som är den och har en miljon Facebook buddies att leka med utan är mer selektiv i mitt urval av vänner men nu börjar det bli lite läskigt. Snart kommer man inte kunna vara anonym längre på gatan eller på krogen för nu när Facebook-febern drabbat hela Sverige kommer man vara igenkänd överallt, men mi casa es su casa right?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback