måndag

Första skoldagen idag och det slog mig hur gärna jag vill gå kvar efter studenten. Inte ha några lektioner annat än ett och annat slappt Text-pass eller litterär gestaltning ibland utan snarare bara hänga i matsalen med klasskompisarna, äta delicatobollar och dricka cola innan man går ut och tar en cigg trots att lektionen just ska starta. För övrigt är det nog bara på Östra Real som man spelar fjortistechno blandat med pianotoner på morgonkvisten för att inte få eleverna att somna.

Dagen var slapp och det märks att jag har haft lov då mitt koncentrationsspann är på ca. 5 minuter, efter det tröttnar jag att lyssna på läraren och kladdar i kalendern. Det är illa och en otroligt dålig start på skolterminen, men sådant är livet. Nu väntar loggboken och novellskrivande innan middagen. So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback