lördag-söndag

Igår, lördag efter en hetsig middag och mycket vin så åkte fjäderögonfransarna (som jag nästan tappade i stormvindarna) och magtröjan på och jag och Chris mötte upp en massa människor på Wollmars för mer vin och prat. Förutom en sidotur mot Hötorget och Ace så satt vi på Wollmars hela kvällen medan sällskapen avlöste varandra. Mycket mycket trevligt. Jag gillar Wollmars. Att sitta vid ett bord, dricka öl och bara snacka är toppen.



  



Idag mår jag som jag förtjänar, åtminstone tidigare idag. Lagom skakis vaknade jag av fågelkvitter och förbannade solen men efter frukost och en dusch var jag redo att ta mig ann livet och det blev en jättelång promenad med glass i solskenet. Det värmde mitt hjärta att känna att det var lite vår i luften, trots att realisten i mig skriker att snön kommer snart och att våren väntar till april. Någon som snart får känna på lite värme är i alla fall mammi som tar sitt pick och pack och sticker till Thailand idag med moster. Jag är avundsjuk till tusen.

Ikväll blir det 24 hour party people och cola men först ska jag se till att avsluta den förbannade sonetten som ska lämnas in på litterära gestaltningen imorgon. So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback