tristess och problem

Inget bloggande på hela förmiddagen. Elen har legat nere i Mälarhöjden vilket bara har lett till problem och en enorm tristess. Javisst borde jag ha skrivit mer på mina noveller för laptopen har ändå ett batteri men ändå. Inget internet, inget kaffe, ingen lunch utan bara regn regn regn. För att roa mig själv tog jag en promenad under mitt paraply runt i kvarteren för att se om alla andra led av samma problem som jag. Det var bara Konsum som hade el och för ett par sekunder var jag villig att ta med mig min laptop dit och försöka se ifall de har trådlöst internet. Hade just varit snyggt om jag suttit och surfat där bland hyllorna, men nöden har ingen lag?

Noll inspiration. Det är som en långvarig förkylning som vägrar släppa och det är idag jag måste producera. Mata fram en fantastisk novell men fingrarna strejkar och vill inte röra sig över tangentbordet så fort jag öppnar upp Word. Nu ska jag göra en ny kopp kaffe och försöka igen, och igen och igen tills jag producerat något vettigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback