tisdag - staten vs. jo3

Tisdagar är mina mysdagar, idag blev dock inte sovmorgonen lika lång och härlig under duntäcket för lillebror blir stor och fyller 15 år idag så det var upp för sång i ottan. Annars var dagen mysig. Jag har fnissat hysteriskt och diskuterat presidentval och samhällssystem hela dagen. I mediekunskapen lär vi oss granska personer och tillsammans med Lova, Johan och Sarah for jag över halva Stockholm idag för att besöka myndigheter. Summan av kardemumman är att jag hatar byråkrati. På Skatteverket tog det hundra år att få reda på T's taxerade inkomst då ett smärre problem hade uppstått involverandes kartonger fulla med semlor. Fettisdag och myndigheterna lamslås av grädde och mandelmassa. Vidare traskade vi runt TingsrättenKungsholmen medan Sarah hetsåt sushi innan vi insåg att rätten hade stängt för ombyggnad. Väl inne på Polishuset blev vi psykiskt misshandlade av en sur tant på passexpeditionen som skickade sin chef på oss. Oh well, det måste göras en laglig prövning innan jag får hämta ut T's passunderlag men jag vet att jag har rätt. Tryckfrihetsförordningen ljuger aldrig om jag så väl måste gå till rättegång med det. Sist men inte minst råkade Sarah ut för en smärre Fanta-fontän inne på McDonalds och jag brände sönder tungan på kaffe. Det må inte ha låtit som en sådan underhållande dag, men det var det för jag fnissade konstant åt all tragikomik.

Ikväll blir det tårta i stora lass, Gossip Girl och House på TV samt mer skrivande på min Paris-novell. Livet ser för tillfället ljust ut och det är redan onsdag imorgon, så halva veckan är snart avklarad!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Duuu... vad gjorde ni i Tingsrätten? Eller snarare, vad skulle nu göra där?
Iallafall är det bara Rådhuset som är under ombyggnad, men Tingsrätten på Fleminggatan är öppen för allmänhetens besök och för alla former av brottsmål. (Om du ska dit för besök någon dag tycker jag personligen att du kan åka dit med mig på torsdag ^^)

Postat av: Sarah

HAHA jag framstår som årets tjockis.. "Sarah åt sushi, sarah drack fanta" HIHI! Men de var en rolig dag trotts allt!

2008-02-06 @ 06:13:00
URL: http://Minbrorssysters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback