söndag

Helgen har varit finfin måste jag säga! I fredags tog jag det lugnt hela eftermiddagen med TV-tittande, bad och massor med smink innan vi åt superstark thai-mat till middag och sedan tog vårt pick och pack och åkte hem till Josefine. Jag kände mig supercool i min rosa peruk men jag tror att mitt sällskap skämdes en aning över mig! Väl hemma hos Joos bjöds det på ännu mer mat och vin. Finfint alltså. Där stannade ett bra tag, minglande och pratade. För övrigt är mitt alter ego Kandie (utan efternamn och ålder).



   


I lördags tog vi tåget till Uppsala där man kunde se enstaka snöhögar (!) på marken. Vi var på födelsedagskalas och åt tårta, bakade Alla hjärtans dags-kakor i mängder och tittade på American Psycho på film. Jag måste säga att filmen är otroligt överskattad? Halva västvärlden dyrkar Patrick Bateman men jag misstänker att inte allt för många har läst boken. Christian Bale (som förövrigt är med i Mio min Mio) var väldigt bra i rollen som Mr. Bateman men annars var inte filmen mycket att hänga i julgranen. Väldigt lik boken förutom att alla skickliga detaljer saknas. Bret Easton Ellis verk skändades inte, men det fick inte glimra så som det vore värt.

Idag har jag glaserat kakor och nu är jag åter i Stockholm och ska strax äta middag. Sedan ska jag knappa på min fina skrivmaskin hela kvällen och försöka skapa ett mästerverk. Nej, ingen prestationsångest här inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback