snäll vs. snygg

Ett par timmar under kvällen har spenderats med Vici ute i den kyliga luften. Vi promenerade Mälarhöjden runt och pratade om ditten och datten. Ett av samtalsämnena kom att röra skillnaden mellan att beskriva folk som snygg eller snäll. När man träffar en pojke och sedan berättar om honom för vännerna finns det många adjektiv att använda sig av men oftast handlar det endast om två. Är han snygg eller snäll? Självklart i det långa loppet så trumfar en fin personlighet ett läckert yttre men är det verkligen så vid första ögonkastet? Är inte beskrivningen "snäll" endast ett sätt att berätta för sina vänner att han inte är nästa Brad Pitt? Jag vet inte. Det är nog så jag uppfattar det.

Nu har jag packat. Det blev en himla massa kläder att ta med till Uppsala den här gången men ska man på bankett så ska man. För övrigt tror jag att fina Klasson är tillbaka från Marocko nu och imorgon startar vår partners in crime-helg. Innan mina ögonlock faller ihop på riktigt ska jag ta och titta på ett till avsnitt av underbara Skins!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback