rock n' roll

Nyss hemkommen från Stadsteatern där vi såg pjäsen Rock n' Roll. Ett varmt tips till alla som tycker om teater men allt för sällan tar sig i kragen och bokar biljetter. En perfekt nybörjar teater med ett viktigt budskap med andra ord. Pjäsen handlar lite om kärlek, mycket om revolution och politik samt en hel del musik. Det är en parallellhandling mellan Prag och Cambridge och utspelar sig från 1968-1990. Mycket sevärd med ett grymt soundtrack då det är originalmusik från dessa tre decennier som spelas. Flertalet välbekanta ansikten också med Lennart Jähkel i rollen som ärkekommunisten Max, Katarina Ewerlöf som rebelldotter och cancersjuk mamma och Gerhard Hoberstorfer som den förtjusande Jan som förklarar allt med musik. Jag gillade den skarpt och nu är det kanske dags att ta tag i livet och boka nya biljetter till fler spännande pjäser. För egentligen gillar jag ju att gå på teater men det blir aldrig av. Ungefär som för alla människor.

För övrigt så tänker jag drömma om revolution och popmusik inatt. Jag vill också leva i ett decennium där politik är viktigt. Missförstå mig inte, jag är medlem i MUF men det är inte samma typ av revolutionär, livsviktig-utan-detta-kan-jag-inte-överleva-politik. Jag vill ha ungdomsrevolter och frigörelser. Synd bara att man är född 40 år för sent för att få uppleva detta, men i drömmarnas värld är allt möjligt.


Kommentarer
Postat av: Mållgan

Hej Isabelle!
Vad kommer du efterlämna till nästa generation?
Mållgan

2008-02-22 @ 10:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback