onsdag

Usch. Imorse var jag uppe med tuppen och klockan sju bar det hemifrån till Sophia Hemmet där jag skulle magnetröntga mina knän. Chris fick följa med och hålla mig i handen för jag har ett uns av läkarskräck. Jag hade en bestämd uppfattning om hur en magnetröntgenmaskin ser ut. En slimmad vit maskin som ser ut som ett lite större solarium. Ja, House kanske inte talar sanning men det här var en chock. Efter att ha strippat av mig kläderna så fick jag gå in i ett rum där en enorm koloss väntade på mig. Vi talar en maskin som ser ut att vara hämtad direkt från Sovjetunionen. Sedan var det bara att sätta på hörselskydden och försöka ligga still medan maskinen vibrerade ackompanjerad av ett ljud som mest liknar en borrmaskin. Efter en halvtimme var det klart och jag fick traska över gården för att göra en vanlig rötgen också. Trots mina knäproblem var jag tvungen att böja benen i diverse positioner för att kunna ta bra bilder. Det kändes ganska paradoxalt.

Nu har jag sovit en timme, ätit en kaka för mycket och städat lite. Ska ta och skriva lite till på projektarbetet för sedan kommer Josefine hit för middag innan det bär av till vindrickarafton hemma hos Lova. Om allt går enligt planerna ska vi slå klackarna (i mitt fall; platta skor) i taket på Ace/Stash sedan!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag somnade när jag magnetröntgade mina knän och vaknade upp med ett ryck två minuter senare. Detta hände drygt... fem (?) gånger! Pinsamt... ^^

Postat av: HELENASCITY

ha en bra dag!

2008-02-28 @ 14:40:11
URL: http://metrobloggen.se/HELENASCITY

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback