onsdag

Ni vet hur man ibland bara går omkring med ett brett leende på läpparna och känner lyckoruset i hela kroppen? Idag var en sådan dag! Jag vaknade av att det var solsken, fick ha min finfina scarf som jag köpte igår och så köpte jag två par skor idag på H&M. Ett par lila och ett par grönblommiga med superhög träklack. Så fina! Men det absolut bästa på hela dagen var att jag slutade jättetidigt och var på stan med mina flickor. Vi fick ett infall, köpte megastora lattes och promenerade från Östra ner till Strandvägen där vi satt i solen och bara njöt. Det är så skönt att bara koppla bort allt plugg hemma och faktiskt unna sig sådana saker som att bara sitta ner och snacka skit utan att titta på klockan stup i kvarten. Det gjorde definitivt min dag! Nu känns allt mycket lättare måste jag säga.

Ikväll ska jag packa väskan för imorgon är det Alla hjärtans dag! Det är ganska lustigt hur jag som singel svor över kommersiella traditioner och åt alldeles för mycket kladdkaka med mina vänner för dämpa ledsamheten över att vara ensam på en dag som kräver tvåsamhet. Nu är det min tur att få vara tillsammans med någon och för andra året i rad tar jag mitt pick och pack och sticker till Uppsala för att pussas. Det är faktiskt mysigt! Så skenhelig som jag är biter jag mig nu i tungan över allt ont jag tidigare sagt och ler brett mot omvärlden igen. Ja, jag är en jobbig typ. Nu ska jag måla naglarna och äta mer Nehaus-choklad och hjärtekakor med rosa glasyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback