natti natti

Nu borde jag hoppa i säng. Hektisk dag imorgon som avslutas med hejdundrande kalas hos Josefine som är sist (eller först?) ut med att fylla 18 år! Det kan bli riktigt roligt för temat är något som faller mig i smaken, och ja, jag hade ett finger med i spelet. Ditt alter ego och jag ska bära peruk.

Funderade över Emelies kommentar till inlägget Dark, Darker, Darko. Halva västvärlden trånar efter Patrick Bateman, varför? Jag älskar Bret Easton Ellis böcker och American Psycho är en favorit men inte är jag superförälskad i Mr. Bateman. Visserligen, någon med det intellektet och klädstilen är kanske svårt att säga nej till men han är alldeles för ihoptrasslad för mig. Jag vet att många kvinnor faller för de killar som halkat lite snett i livet. En chans att få leka mamma utan att behöva ta på sig ansvar, en chans att få hjälpa och få grabben på köpet. Hm? Jag vet inte. Jag tror inte att det är någonting för mig. Att bli tillsammans med en seriemördare alltså, inte ens en kille som tror att han mördat ett flertal stiger på mitt diagram. Det tål att tänkas på och som vanligt tycker jag om att diskutera komplicerade saker över vin, gärna på fester, så vi får väl se hur det blir imorgon. Se upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback