helgen

Torsdagen räknas inte som en helgdag men jag börjar min berättelse där i alla fall. För i torsdags var det Alla hjärtans dag, någonting som firades ordentligt. Jag vaknade på morgonen i Mälarhöjden och fick mig en överraskning vid frukostbordet. Fastknutet vid min plats satt ett presentsnöre som jag fick följa runt huset tills jag hittade ett litet paket innehållande fina örhängen och en pusselbit. I skolan sedan fortsatte överraskningarna i och med att jag fick fler och fler pusselbitar och tillslut bildade det en fin bild. Glad som få tog jag tåget till soliga Uppsala där jag fick blommor och blev serverad middag. Jättemysigt att äta mat (där allt var format som hjärtan) tillsammans och sedan avrunda en fantastisk dag med film. Det märks att min man vet hur man överraskar och uppvaktar, någonting som jag uppskattar enormt.

I fredags pallrade jag mig iväg till Stockholm i gryningen för att gå i skolan och på kvällen var det dags att fira Lovas 19årsdag. Det är någonting med Lovas middag på Södermalm för det blir alltid mitt i prick. Tillsammans med närmare 20talet av hennes vänner åt vi god mat, drack mycket vin och skrattade. Jag och Sarah satte upp ett sångnummer och Johan briljerade med sina partytricks. Sedan bar det av ut i natten då vi hamnade på Street vid Hornstull där vi drack mojitos och appletinis. Kvällen avslutades med att underbara Johan bjöd på pommes med grillkrydda medan Arman och Jonte spontandansade på gatan. Fantastiskt!


 
   
Det började lugnt...

  
Sedan lekte vi modebloggerskor...

   
Därefter simmade vi långt under ytan...


image571



Lördagen startade med familjefrukost och ett strålande humör som inte mattades av då jag fick gå en långpromenad kring Djurgården med min favorit-Ellie. Vi diskuterade som vanligt allt mellan himmel och jord. Innan jag tog tåget till Uppsala (igen) blev det scones och mer fniss. Vissa vänner behöver man inte träffa ofta för att hålla igång en bra vänskap, det bara klaffar direkt varje gång man ses.
I Uppsala blev det god middag och sedan streamade vi Juno på datorn. Fantastisk film! Trots att den behandlade ett svårt och ångestladdat ämne kunde jag inte låta bli att le genom hela filmen. Jag älskade den helt enkelt. Härliga Juno och ett glatt soundtrack var en perfekt avslutning på kvällen.

Idag, söndag, var det lugnt. Chris var på möte med valberedningen på MUF så jag åt långfrukost och bläddrade i SvD. Sedan blev det lite promenad och take away-kaffe och nu sitter jag i Stockholm och skjuter upp pluggandet. Som vanligt alltså. Det är väldigt mycket söndag över alltihopa så att säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback