det mest smickrande

Under det långa elavbrottet roade jag mig med att bläddra igenom NK: s medlemstidningen Stil som landat i brevlådan. Där föll jag över en artikel rörande Fanfiction och började fundera. Egentligen måste det fenomenet vara bland det mest smickrande som finns. En läsare som blivit så pass besatt av ens verk att de inte kan släppa det utan måste skapa något eget utifrån det. Nu kan jag inte säga att jag läser speciellt mycket fanfiction utan bara någon enstaka Harry Potter-novell när suget efter den glasögonprydde trollkarlen blir för stort. Men jag kanske borde utforska den världen mer, för det verkar spännande. Lite som egna tolkningar av ens favoritlåt eller remixövningarna vi höll på med på litterära gestaltningen. Ja, det är smickrande att bli besatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback