beroenden

Jag tror att jag är den typ av person som lätt lägger mig till med beroenden. Jag är en junkie av en massa onda ting. Först och främst är jag en massiv thédrickare, toppa upp det med en cigg och sedan stresshormoner som flödar så har ni mig i ett nötskal. Mitt senaste beroende har inte slagit till med full kraft än men jag misstänker att kaffe blir min nya last. Allt började så oskyldigt (gör det inte alltid det?) genom att jag skulle lära mig dricka den beska drycken och vips, nu dricker jag kaffe så gott som varje dag för att pumpa runt lite energi i kroppen. Det är hemskt och det absolut värsta är att någon sa till mig att kaffe har samma beroendegrad som kokain. Och något vitt puder har vi inte sett under min näsa än i alla fall.


image549
Från bildserien: Smokers anonymous

Kommentarer
Postat av: Josefine

HURRA för kaffe!
Äntligen är jag (och Sofia) inte längre de enda kaffedrickarna i vårt lilla gäng (även om jag överkonsumerade thé häromdagen med hela 4 stora koppar :O)

Jag (Kevin) är dock emot kaffe! Beroendeframkallande är vad det är. Tänk vilken last det kommer bli. Tänk pengarna du kommer spendera på det. Inte bra kära Bella ;)

Postat av: Bells

Kevin: jag tror att beroenden är viktigt för den mänskliga (personliga) utvecklingen. Allt som är gott och onyttigt är på ett eller annat sätt beroendeframkallande och vem vill dö utan att ha provat något som är åtminstone lite farligt? ;)

2008-02-07 @ 18:43:44
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback