tisdag.

Förutom att jobba så har jag varit på upptäcksfärd idag. Efter att ha ätit en hyfsad lunch så bestämde jag mig för att gå ut på en liten prommis och utforska Midsommarkransen. Jag har alltid älskat Midsommarkransen, precis som jag älskar Aspudden för alla sirliga hus och små caféer. Hur kan man inte vilja bo på ett ställe där gatorna heter saker som Nypongränd och caféerna har rutiga dukar och serverar hembakat ekologiskt bröd och heter saker som Ett litet krypin? Needless to say, jag var överlycklig när jag upptäckte den ena pärlan efter den andra samtidigt som jag lyssnade på musik. Min iPod är stendöd men jag kom precis på att jag har ju radio på min mobil och lyckades skramla fram ett par hörlurar imorse. Men medan jag trallandes korsade gator och försvann bakom villor så lyckades jag totalt tappa bort mig själv. Jag har noll lokalsinne och jag fick på måfå i en halvtimme åt ett håll för att försöka hitta till tunnelbanan - det kom aldrig någon tunnelbana så jag fick tillslut traska tillbaka, lite av the walk of shame, för att tillslut hitta rätt igen. Behöver jag nämna att jag blev smått panikslagen och funderade på att ringa en taxi som skulle få hämta upp mig? Hah, jag är hopplös ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback