systemkrasch.

När det är systemtrassel på jobbet så finns det många saker man kan göra för att fördriva tiden - ja, det går inte ens att låtsas att man arbetar när alla viktiga program ligger nere. Nu har jag hunnit läsa ikapp mina bloggar, bättra på min eyeliner, dricka tre koppar thé, äta en lussebulle och ringa två telefonsamtal. Nu börjar det faktiskt bli lite segt. Jag funderar på att gå och sätta mig i vilorummet och läsa Shantaram istället, kanske ta en liten nap. Så går det när alla ens arbetsuppgifter har med teknik att göra - fungerar ingenting, fungerar inte du.

På tal om system, idag var jag på banken. Jag trodde att hela min lunchtimme skulle gå åt att stå i kö och trängas med pensionärer och alkoholister i Liljeholmen men istället hade Nordea en nytt effektivt kösystem. Man lurar alla kunder att ta en kölapp, kunderna upptäcker att det är jättemånga nummer före i kön och går och äter lunch istället och de tappra själarna som stannar kvar betjänar man direkt på golvet istället. Det tog 3 minuter att hämta ut mitt nya leg idag. Fantastiskt! Resten av lunchtimmen ägnade jag åt lika delar mat och att se fjortisar försöka köpa cigg på Konsum och misslyckas i varenda kassa. Hah, skadeglädje när den är som bäst!

Och sist men inte minst, jag har hittat en perfekt julklapp till mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback