när vänner bara försvinner.

Idag träffade jag JohanL'Angolo. Det var verkligen länge sedan vi sågs och väldigt trevligt var det också att sitta i de mjuka sofforna, äta hallonpaj och prata. Vi pratade mycket om vänner och förhållanden - folk som försvinner ur ens liv och lämnar inte kvar så mycket annat än några få luddiga minnen. Det är sorgligt tycker jag, men det är så det är. Många av dem man såg varje dag på gymnasiet finns inte längre kvar i mitt liv. Vi ringer inte varandra, ses inte på gatan och skriver inte till varandra på Facebook. Men det är väl så livet är, och så var det väl efter grundskolan också men då gjorde jag det till ett medvetet val. Jag valde att glida ifrån gamla vänner, vänner jag tröttnat på och ogillade, och skaffade mig nya vänner, men det är sorgligt när vännerna nu bara glider iväg utan att jag har gjort ett val.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback