fredag.

Första dagen på jobbet idag - det var svårt att gå upp vid kl. 07 måste jag säga. Mörkt, kallt och jävligt men väl på mitt nya jobb var det helt okej. Jag har suttit i utbildning hela dagen i princip och samma sak lär det vara på måndag. Stort plus i kanten för att det inte är någon annan dress code än "Hel och ren" som gäller så äntligen får jag skrutta runt i mina egna kläder!

Jag har funderat mycket över tryckfrihet och yttrandefrihet samt att politiker alltid ska vara politiskt korrekta. Jag trodde någonstans att MUF inte alltid behövde vara politiskt korrekta utan kunde säga ja till fildelning och skrika och gapa, inom etiska och moraliska ramar självklart, men så verkar inte fallet vara. Jag korrläste just senaste numret av Forum Magazin där jag har med en artikel. Det är nu klart att jag egentligen inte hade behövt arbeta hårt då den politiska korrektheten tog över och mitt resultat är oigenkännligt. Sånt här gör mig extremt trött och irriterad, när fula ändringar görs utan att konsultera mig först.

Nu ska jag se om Chris kan muntra upp mig och få mig att känna fredagskänslor igen, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback