för svensk för mitt eget bästa

Jag fick en himla massa kommentarer på min novell, Fem Kronor som finns här i inlägget under. Det var väldigt roligt och väldigt uppskattat, det ska alla veta, men herregud, jag är verkligen för svensk för mitt eget bästa. Jag menar, jag kan aldrig bara tacka med ett leende utan istället blir jag lite osäker och generad och rodnar en aning. Jag skrev en novellsamling Skärvor av glas som finns att köpa på Vulkan.se men inte kan jag promota den för allt i världen. Istället mumlar jag något ohörbart och hoppas att någon ska köpa. Däremot så måste ju någon ha uppfattat mina ord för försäljningen är inte så pjåkig. Mitt nya mål ska nog bli att bli mindre svensk. På utsidan må jag tycka om att spexa och klä upp mig vid helt fel tillfällen men under ytan är det inte riktigt samma sak. Jag trivs bäst med skrivna ord och inte den talade motsvarigheten. Oh well, något nyårslöfte ska man väl ha!

Nu såg jag att Sandy har skrivit lite om mig i sin blogg. För er som inte vet vem det är, eller har läst bloggen, så ska ni ju ta er en titt. Sex, drugs and rock n'roll möter en inte allt för svensk flicka i London.


Kommentarer
Postat av: Sandy

vilken komplimang - jag vill inte vara svensk. jag är glad att jag föddes i sverige men den generella svensken makes me sick.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback