tisdag

Första skoldagen efter Paris. Det var fint att komma tillbaka och kramas med mina fina vänner. Efter skolan åkte jag hem till Sarah en snabbis och sedan snurrade vi runt i hennes bil ett par varv. Det känns fortfarande orealistiskt att mina vänner får göra något så vuxet som att köra bil. Vi är inte vuxna, bara barn, eller kanske ungdomar på sin höjd. Inte vuxna med ansvar och körkort.

Det känns som om jag checkat ut från skolan för gott. Jag är knappt där, inte för att jag skolkar utan för att vi knappt har några lektioner. Skolarbetet hopar sig framför mig men jag kan inte ta mig i kragen och göra någonting. Nu sitter jag och försöker skriva en novell utifrån Camus "Främlingen". Det går sådär. Som pluggsällskap har jag Dylans skiva Desire, ett glas flädersaft och macaroons från Ladurée. Det är ändå ganska fint.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag är en storbäbis, som gillar att åka runt och kalla andra för "F*tt*r i trafiken" :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback