tisdag

Puh, vilken dag! Jag har hela förmiddagen haft en klump i magen för att det igen var dags att gå till frisören. Jag lider egentligen inte av någon direkt frisörskräck för jag vet att jag är i goda händer. Tina är fantastisk och jag älskar att kunna sitta och bläddra i brittiska Vogue och dricka thé medan någon pysslar med mitt hår. Kruxet är snarare att jag är rädd för mig själv. Jag får alltid galna idéer precis innan frisörbesöket om vad jag borde göra. Klippa mig drastiskt efter någon cool modellbild och göra en superförändring - sedan händer aldrig det såklart för jag har en mer resonerande sida av mig själv också som alltid tar överhand. Dock är jag alltid besviken när jag går traskar ner längst Grev Turegatan. Jag är besviken stylingen och mig själv. Så idag blev det ungefär en centimeter kortare och med lite lugg. Simpelt men ändå fint. Sedan vet jag att när jag vaknar upp imorgon kommer jag vara nöjd och lättad över mitt konservativa beslut.

Traskade på stan både innan och efter jag klippte mig. Mötte upp Josefine och handlade ett par stövlar i svart skinn på Rizzo, lite ridstövelmodell sådär. Tror att dom kommer fungera bra i vinter med raggsockor/benvärmare innuti. Annars så hittade jag ingenting. INGENTING som föll mig i smaken. Är trött på att H&Ms utbud har sett likadant ut i över ett år. Trött på alla andra kedjor. Särskilt att det alltid är så rörigt inne på Zara. Affären i sig har fina kläder men att storlekarna varierar något enormt och att ingenting hänger på sin plats gör mig alldeles matt. Istället köpte jag en flytande eyeliner och ett oranget nagellack.

Ikväll ska jag bara ta det lugnt och titta på House, kan inte få nog av den serien!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback