söndag

Lördagen spenderades mestadels inomhus då det var svårigheter att ta sig från Mälarhöjden då det för andra gången under en och samma vecka var rökutveckling i tunnelbanesystemet. Är det bara jag som blir oroad? Visserligen har det inte varit någonting allvarligt, men jag skulle ändå inte vilja sitta fast i en metallorm om det började välla fram rök omkring oss.
Däremot fick vi skjuts av diverse snälla vuxna till Uppsala för att fira Maria som fyllde år. Intressant att studera hur hon efter att ha sprungit Lidingöloppet står i träningskläder och lagar mat, oduschad, 10 minuter innan gästerna började droppa in. Som vanligt var det mycket folk och trevlig stämning hos Notricas.

Söndagen var som vanligt en seg dag. Jag tycker visserligen om söndagar på det sättet att det alltid är okej att ta det lugnt. Sova och slappa. Tillbaka hemma i Stockholm nu och förbereder mig inför en hektisk vecka. Senare ikväll blir det nog TV-tittande och hemlagad äppelpaj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback