måndag

Det är någonting som gör att när pojkvännen ligger sovandes i sängen och väckarklockan ringer för att tvinga mig att gå upp så har jag förbannat svårt att resa mig upp. Jag är annars en relativt principfast och envis ung dam men imorse hade jag kunnat göra allt för att få dra mig ytterligare en timme. Och min eftermiddags-nap stördes också, denna gång av regnet smattrandes mot fönstret så jag är en aning gnällig idag. Precis som ett litet barn.

Ganska trevlig dag i skolan. Litterär gestaltning verkar fortfarande vara ett toppenämne och Sven som jag inte tålde i ettan har visat sig vara en fantastisk lärare som till och med fick mig fängslad vid den dramaturgiska modellen idag. Det spelar ingen roll att det är 08.00 på en måndag, jag tycker om att diskutera litteratur i alla fall.


Idag börjar dansen på Kühlers igen. Sista året på treårigalinjen och sedan tror jag inte att jag återvänder till Tegnérlunden mer för då ska jag ut i vida världen, förhoppningsvis. Men det är skönt att börja träna igen och bli av med sommarlovshullet. Balett och jazz står på schemat ikväll och lärarvalet är fortfarande oklart men jag håller tummarna.


Stay tuned, för nu ska jag bege mig ut i regnet.


Kommentarer
Postat av: Josefine

På dig - sommarlovsvadå?

Postat av: Bells

Josefine: du vill inte se mina kärlekshantag!

2007-09-05 @ 19:45:07
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback