konsten i att festa som i ettan

Hade fruktansvärt roligt igårkväll hemma hos Fabi. Mycket vin och snacks i lägenheten på Kungsholmen, lite "presentutdelning" då vi frossade i smink och sedan blev det en hel del tjejsnack också. Precis sådant som behövs ibland. Det blev en fair share av flashbacks från ettan på gymnasiet då vi festade som om det inte fanns någon morgondag, och lite så var stämningen igår. Särskilt då jag och Fabi slog klackarna i taket på riktigt och jag inte ramlade hem fören åt halvfem-hållet.

Morgonen var dock inte lika underbar. Att vakna skakis och bakis av solskenet i rummet vid niotiden är inte att föredra. Det blev en väldigt lång frukostprocedur och jag satt i badkaret i en halvtimme för att försöka vakna till ordentligt men det fungerade.
Åkte sedan in till stan för att luncha med Ellie som flyttar till Canterbury på torsdag för engelskastudier. Vi hamnade på L'Angolo över cannelloni och mycket snack om framtidsångest och Harry Potter. Underbart att träffa min Potter-vän igen så vi kunde nörda ner oss ordentligt i twisten med Snape och Dumbledore eller bara dreggla över vår bild av Sirius Black ett tag. Jag vet att det må låta töntigt, men Harry Potter är coolt.
Sedan promenerade vi i höstvädret till Slussen, upp på Götgatsbacken för ett stopp på Muggen där det blev isthé och färsk frukt. Ett sista shout-out för sommaren alltså; uteservering, cigaretter och svalkande dryck.

Ikväll ska det bli fruktansvärt skönt att sjunka ner i TV-soffan med Walk the line som går på Canal+ och en påse godis, det har jag minsann gjort min förtjänt av!


Kommentarer
Postat av: Empan

Åh ja, det var fruktansvärt kul igår! Allt eller inget och vi valde ALLT! Har förresten tagit upp en liten blogg att skriva av mig i :)

Postat av: hanna

Harry Potter är otroligt ballt! jag är lite nyfiken på att höra vad du tycker faktiskt, framför allt om epilogen.

2007-09-01 @ 22:16:53
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback