onsdag

Igår fick jag ett smärre psykbryt över allt skolarbete men idag skiner solen igen på den mentala himmelen och inte ett moln går att se. Orsaken är att jag kom till skolan i tid till första lektionen, upptäckte att dagens enda lektion var idrott flera timmar senare men stannade ändå kvar och började ta tag i berget av arbeten. Idén till medieproduktionen finns nu nedpräntad, jag har förberett filosofiredovisningen och jag deltog tappert under fotbollen trots att jag är livrädd för allt flygande och Seth lyckades träffa mig med bollen det första han gjorde.
Sedan fick Katarina litterära gestaltningen min dag att lysa ännu klarare då hon med ett litet pep-talk fick mig inspirerad till att fullfölja novelluppgiften och inte bara gå och dö under mitt duntäcke. Så nu har jag filat med min novell hela eftermiddagen. Till råga på allt är jag ledig imorgon har ännu mer tid att läsa historia och redigera religionskunskap. Så ibland är livet lättare att leva än annars!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback