måndag

Inte alls tokigt med måndag idag faktiskt. Riktigt bra dag. Däremot har det funnits mycket tankar och funderingar i huvudet som the amount of skolarbete har löst ut. Det är vanligt med stressrelaterade i sjukdomar idag, så mycket vet alla. Men att en nära vän till mig överdoserar på antidepressiva och blir intagen eller att en ytlig bekant har fått en hjärtattack är chockerande. Det är människor i min omgivning. Och det är inte normalt att vara kring 18 år och må så dåligt. Det är dags att göra någonting åt det. Såhär nära loven blir det extra stressigt. Varje lärare anser att deras ämne är det viktigaste och laddar på oss arbete efter arbete - en ohållbar situation.

Till lite mer lättsamma ämnen så en shout out till
Michaela som har börjat videoblogga. Hur mysigt är inte det? Lätt för oss läsare när vi är trötta i ögonen och mest vill sova men måste ändå få vår dagliga dos av andra personers privatliv samt en kul grej. Det är alltid roligt att se mer av personen bakom bloggen. Hade jag inte varit så enormt lat och en smula självkritisk hade jag genast börjat med samma sak!

Suck och stön, mycket att göra men det jag mest av allt ser fram emot nu är onsdagen som förhoppningsvis erbjuder lite utgång samt helgen med MUF:s höstkonferens i pittoreska Linköping!


image488
När livet känns tungt piggar det alltid upp med lite bilder och Lily Cole är en av mina favoriter.
Bild: Style.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback