en snabbrapport av helgen

Det finns mycket att säga, och kanske mycket att censurera men jag har i alla fall spenderat helgen i Linköping (pappas födelsestad) i förmån för MSU:s höstkonferens. Mycket politik med andra ord.
Jag har lyssnat på radikala förslag kring skolpolitik med Martin Paulette, diskuterat hurvidare vi behöver en stat tillsammans med André Assarsson, vi har drillats i retorik av Kenneth Vasquez och fått nya perspektiv på frihandel som Malin Petré lade fram. Det har även skvallrats med Lars Rådén och Niklas Wykman - även om vad som sades är hemligt. Och kanske köpts en drink i baren för mycket. Bara för att nämna litegrann. Jag trivdes bra i Linköping trots smärre incidenter som involverade jämtlänningar och nu är alla mina fördomar bekräftade, tyvärr. Sedan har andra personer från andra delar av Sverige visat sig krossa alla förutfattade meningar - så som att skåningar faktiskt är ett redigt folk. På det stora hela hade jag väldigt kul, men som vanligt är det skönt att komma hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback