en liten lista

Har du pojkvän/flickvän? Väldigt mycket pojkvän!
Är du kär? Ja
Hur tidigt stiger du upp? Ca. 2 timmar innan skolan startar. Alldeles för tidigt med andra ord.
Vem/vilka vet mest om dig? Förut hade jag alltid ett självklart svar på den frågan - men jag antar mina vänner och Chris.
Gillar du att slåss? Ja, och jag ger aldrig upp.
Vad ska du göra ikväll? plugga, packa, fixa med småsaker och titta på House.
När var du senast full? var ute igår, men jag antar att för ett par helger sedan kanske.
Har du utländska föräldrar? nej.
Var har du ont? träningsvärk i armarna.
Är du bra på att måla? det skulle jag inte vilja säga.
Vem kramade du senast? Empan tror jag.
Vad längtar du till? Djurås i helgen.
Favoritalkohol? någonting med champagne. Kir Royal eller Bellini.
Vad heter dina husdjur? hade en gång en hamster vid namnet Snövit.
Har du körkort? övningskör sporadiskt.
Favoritgodis? sura nappar och lakrits.
Morgon- eller nattmänniska? nattmänniska.
Sparare eller slösare? slösare, däremot planerar jag väldigt väl ekonomiskt och har alltid pengar kvar.
Har du några homosexuella vänner? Ja.
Bio eller promenad? Bio och sedan promenad så man får snacka av sig.

Är du kittlig? litegrann.
Rädd för insekter? Ja, särskilt alla insekter som kommer flygande på sommaren.
Anser du att du är stark? relativt.


Kommentarer
Postat av: System-fia

Härlig lista! Du är säkert medveten om att Champagne är ett distrikt i Frankrike och att endast vin som är odlad där benämns "champagne". Både Kir Royal och Bellini har svenska producenter... Men jag håller med dig, sparkling är gott!

2007-10-02 @ 16:09:53
Postat av: Bells

System-fia: svenska producenter?
En Bellini görs på 1/3 vit persikopuré och 2/3 champagne (och ingenting annat). En Kir Royal görs på svartvinbärslikör och champagne. Så var i detta kommer de svenska producenterna in? Champagne är som sagt ett mousserande vin från distriktet Champagne i Frankrike. Bra att vi har fått det här klarlagt nu!

Postat av: System-fia

Enligt producenten (Åkesson Vin AB) är Kir Royal baserat på ett vitt vin (visserligen från Frankrike men ej från distriktet Champagne), och sedan tillsätts svartvinsbärsarom mm och kolsyra. Skulle det innehålla äkta champagne så skulle priset vara ett helt annat!
Det samma gäller Bellini (producent Carlsberg Sverige AB).
Men det är ff gott!

2007-10-03 @ 11:50:28
Postat av: System-fia

Oki, det är klart att du kan göra din egen drink och välja ett äkta champagne...

2007-10-03 @ 12:03:58
Postat av: Bells

System-fia: vad talar du om? drinkarna är ingenting man dricker på flaska, eller finns i burk? Det är en drink som man blandar på plats. I en bar. Med ingredienser. Men jag vill gärna se vad det är du syftar på!

2007-10-03 @ 15:33:45
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Bells

System-fia: det var i alla fall underhållande så länge det varade men jag kollade upp dina källor och det här: http://www.akessonvin.se/Mousserande.asp?pass=
är verkligen inte vad jag har menat någonstans.

2007-10-03 @ 15:37:22
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: System-fia

Okey, då vet jag. Alla har vi olika referensramar och det var verkligen inte meningen att förolämpa, det hoppas jag att du förstår. Nästa gång i baren ska jag prova någon av dessa drinkar med champagne. Väl mött!

2007-10-03 @ 16:19:03
Postat av: Bells

System-fia: ingen orsak, ha en bra dag!

2007-10-03 @ 16:26:30
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback