onsdag med Josefine

Jag älskar att känna mig fin. Det är nog en av de allra bästa känslorna i världen. Och idag var jag fin i min paperbag-waist kjol från Acne som jag inte haft sedan i somras. Den är en riktig pärla. Letade efter andra pärlor på stan idag också men den vippiga kjolen jag hade spanat på fanns såklart bara kvar i storlek 38 vilket är alldeles för stort för lilla mig. Den enda guldbiten jag fick med mig hem var Babyshambles nya album Shotter's nation som just nu snurrar i stereon. Inspiration i musikform. Diskuterade med Josefine (min shoppingpartner) om temat till min middag och hur jag funderar att gå som en personifiering av dekadent. Gud vad jag önskar att jag vore mer trashig och dekadent och inte flickan som har ett sykit i necessären och ett äpple i handväskan för eventuella hungerattacker. Jag önskar att jag levde som en glamourös fjortonåring som somnade i soffan efter en drink för mycket och vaknade lika trashigt läcker som Kate Moss. Men drömma får man alltid göra.

Nu ska jag försöka ta mig i kragen och skriva klart min novell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback