kollektivt självmord och fjortisfasoner

När väckarklockan glatt sjöng "Botten Anna" kl. 06.15 kände jag praktiskt taget tårarna välla upp i ögonen. Det var kolsvart utanför gardinen, iskallt på golvet i mitt rum och måndagmorgon. Inte ens tanken på litterär gestaltning kunde pigga upp mig. Däremot var Klasson för en gångs skull där (även om en aning sen) och hon bekräftade att jag inte var ensam om att vilja ta livet av mig. När jag satt på tunnelbanan på väg till skolan och såg alla sorgsna ögon runt omkring mig, kändes det som om kollektivt självmord var den enda utvägen från denna måndagsmisär. Men icke! Sarah lyckades rädda min dag genom att visa bilder på Facebook med nytagna fjortisbilder och visade att takterna ännu sitter i. Det enda som behövs är en skärmkeps, ett par svettband och för mycket rosa läppglans samt en digitalkamera för att göra en helkväll. Att vi sedan även gled över på Sarahs gamla ragg fick mig att skratta tills tårarna rann. Torbjörn i mitt hjärta.

Men för att sluta deppa så har jag köpt Desperate Housewives säsong3 på DVD, Andy och Pacey deklarerade sin kärlek för varandra och jag lyssnar på Wild World (versionen från Skins). Att jag även druckit varm saft och ätit hallonmuffins medan jag filade på mitt frilansjobb som kommer generera extra pengar lagom till jul är inte heller det fy skam!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Åhh du e såå elaaaak! haha nääe jag bjuder på den!

2007-11-05 @ 18:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback