framtidsångest och porriga poliser

Huvaligen, idag tog jag min sargade och förkylda kropp till skolan för lite underhållning i form av lektioner (det slår faktiskt dagsprogrammen på tv). Jag måste ha sett ut som en ensam tönt när jag frenetiskt knackade på dörren till lektionssalen imorse tills min lärare ropade på mig från andra sidan korridoren och undrade vad jag höll på mig. Eftersom jag inte var i skolan igår hade jag alltså missat att det var modevisning i matsalen för studentkläderna. När jag entrade matsalen var en sporadisk catwalk banad mellan rader av stolar och plötsligt struttade både Johan och Arman fram och tillbaka för att visa student-pimp-hattar och kalsonger. Hur som helst, det var en underhållande start på morgonen och var det bara jag som tyckte att vår elevrådsordförande såg ut som en naughty polis i sin mössa och hästsvans? 
Modevisningen fick mig också att inse att framtiden var analkande och efter lunch var det dags att öppna ytterdörren och låta framtiden stövla in med skorna på. Det var dags att prova ut och beställa sin studentmössa vilket resulterade i grov ångest över alla miljoner val det fanns, men främst att vi faktiskt snart tar studenten. Jisses. Tillslut resulterade ångesten i två studentmössor av varierande kvalité och jag är ganska nöjd med mitt beslut.

Just nu regnar det ute och jag brottas med första världskriget och begreppet positiv optimism. Huh? Nu ska jag hosta lugnorna ur mig lite till och dricka mer thé. Och idag gott folk är jag på bra humör och klagar inte ens över att jag fryser ihjäl. Framsteg framsteg.

Kommentarer
Postat av: Gurkan

Köpte du två studentmössor? Lyx-modellen med Uppsalafoder är annars ett mycket bra alternativ.

2007-11-07 @ 19:26:39
Postat av: Bells

Gurkan: tack för tipset! och jag köpte en riktig studentmössa med brodyr och allt, plus en budgetmodell utan någonting sådant att ha på flaket.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback