en bra torsdag

Ja, det var faktiskt en bra dag idag trots min superförkylning och att det var minusgrader utomhus. Jag tycker riktigt synd om alla de som hade köat hela morgon för Roberto Cavalli för H&M. Det kan inte vara nådigt att huttra för att sedan få slåss om en leopardprickig trasa. Själv mötte jag Josefine i Slussen och vi gick förbi H&M på Drottninggatan strax innan butiken öppnade och lagom till att portarna slogs upp befann jag mig inomhus. Till skillad från förra året köade jag inte och kände inte heller någon direkt hype över plaggen. Dock fann jag mig framför kassan med underkläder samt en svart militärinspirerad kavaj/jacka. Empan tycker att jag ser ut att vara en del av My Chemical Romance i den, medan jag tycker att jag ser ut som en korsning av Noomi Rapace och Napoleon. Men det fick räcka för mig och jag slapp att slåss blodig också över plagg som imorgon är passé. Något som förvånande mig var att kollektionen såldes på så få butiker i Stockholm jämfört med förra året, då jag handlade Viktor & Rolf i Fältan. På vilken plats i Sverige kan marknaden vara större för leopardprickiga jeans om inte på Östermalm? Hur som helst var det underbart att få träffa min favoritasiat en sväng och prata skvallra.

Vidare tog jag mig till skolan med min gigantiska påse för att redigera en artikel om Alex Schulman i ett par timmar innan jag tog mitt pick och pack och åkte hem. Nu ska jag packa och lacka naglarna röda. I helgen besöker jag Uppsala, så på återseende gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback