var din egen vädergud

Idag diskuterade jag och pojkvännen det urusla vädret. Själv hade jag shorts och leggings dagen till ära då SMHI enligt sin uppdaterade hemsida lovade +15 och solsken utomhus (notera att jag hade jeans på mig innan men väderexperterna fick mig att ändra kläder). Det var svinkallt idag. Jag huttrade och förbannade omvärlden i beige trenchcoat och förfrusna ben. Hade jag inte varit så hoppfullt naiv att jag tror på SMHI över allt annat hade jag själv insett att det inte skulle bli fint väder idag då jag tittade ut genom fönstret 06.15, men självklart inte. Istället klippte jag med mina figurativt blåa ögon och bytte kläder. Suck.
Om SMHI skulle vara tvungna att gå ut med en offentlig ursäkt varje gång de lovade fel väder skulle åtminstone jag inse efter ett tag att man kanske inte ska lite alltid på vad andra människor säger. Undra vad som väntar oss på lördag då det utlovas +21 och strålande solsken, kanske en hagelstorm skulle sitta fint?

Kommentarer
Postat av: Malin

SMHI lovar aldrig bra väder, de ställer en prognos, det är helt enkelt inte möjligt att i förväg veta precis vilket väder det kommer bli.
du får köra lite mer påklätt eller ta med extratröja för säkerhetsskull.

2007-05-23 @ 08:24:47
Postat av: alexandra

SMHI borde banlysas. Minst. De har ALLTID fel!

Postat av: Bells

Malin: jag vet också att SMHI ställer en prognos, men att ställa en prognos för morgondagen måste ändå ha någon form av säkerhet. Det måste trots allt vara en ganska hög procenthalt att prognosen stämmer.

2007-05-23 @ 18:36:13
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback