konsten att bara ta det lugnt

Hela helgen har gått i lugnets tecken. Efter nationella engelskaprovet och ett par pass på friskvårdsdagen i fredags mötte jag upp pojkvännen för att åka hem mot Mälarhöjden. Ett avsnitt av Renegade (världens kanske sämsta dagsserie men grovt beroendeframkallande) och färsk pasta till lunch började vi planera kvällens aktiviteter men kom fram till att bara ta det lugnt hela helgen. Traskade till videobutiken och hyrde Scarface med favoriten Al Pacino i huvudrollen. Jag är kanske den enda som inte sett filmen tidigare men den var riktigt bra måste jag säga. Konsten att dö med stil fulländades.

Att ta dagen som den kommer har aldrig varit något för mig men i lördags lyckades jag faktiskt riktigt bra. Lugn morgon med långfrukost, dusch och slapp innan åkte in mot stora staden för att möta upp Klasson, Gustav, Jade och Josefine för att kika på utförsäljningen på C/O Sthlm som tyvärr ska stänga. Det var precis som befarat väldigt utplockat men jag kom i alla fall hem med YSL:s Poudre de soleil och ett lipgloss från Laura Mercier i den härliga färgen Cancun Coral. Några tog en öl i solskenet men jag höll mig till coca-cola och lunch i Björnsträdgård.
Även lördagskvällen spenderades på samma lugna sätt som fredagen.


  


Det är helt klart underskattat att bara ta det lugnt. Jag minns den tiden då en helg räknades som bortkastad om den inte innehöll festande och hur jag aldrig skulle kunna tänka mig att ta det lugnt två kvällar på raken. Men när man väl provar på så är det faktiskt väldigt mysigt och avslappnande, och en bonus är att känna sig alldeles utvilad på söndagen! Hoppas ni har haft en lika bra helg som jag, arrivederci!

Kommentarer
Postat av: Hannes

Renegade.. Den på TV6? Nog fastnar man alltid =P

Postat av: Bells

Hannes: oh yes!

2007-05-07 @ 15:19:55
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback