härliga härliga helg

Pratade med Klasson i telefonen som var på väg hem från WASS på ett skramlande pendeltåg och vi diskuterade denna härliga långhelg. Hon har debatterat sig gul och blå med fellow moderater medan jag har tagit det lugnt men pojkvännen och lekt "mamma-pappa-barn" (och inte så som det låter) genom att han har bott hemma hos mig medan min familj var utflugen. Det är mysigt att komma hem till någon efter en föreställning som ger en jättebuketter blommor, lagar middag och tittar på Desperate Housewives med mig i soffan. Det är mysigt att bläddra i tidningen och äta pannkakor till frukost. Det är mysigt att somna med någon. Summan av kardemumman är att helgen var väldigt trevlig.

Nu väntar en ny vecka och det är dags att ta tag i livet och satsa järnet på slutspurten i skolan. Jag har inte riktigt greppat än att det är skolavslutning om mindre än en månad och att det enda jag har kvar är geografiprov, seminarie kring vår forskningsartikel, nyhetsbevakning samt ett simpelt matte c-prov. Sedan är allt över. Då väntar sommaren med oändliga dagar av frihet, solsken, båtutflykter, bikini, vinpimplande och myspys. Jag längtar. Det ser ut att bli Marbella, Båstad och tennisveckan, Zakynthos och Savannah med pojkvännen. Det ser faktiskt brutalt bra ut, för att återanvända en stadig favorit i mitt vokabulär. Vad ska ni göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback