uppsalas distriktsstämma 2007

Bättre sent än aldrig och nu kommer äntligen en liten sammanfattning av min ytterst trevliga helg i Uppsala:

- det finns inte mycket som är så äckligt som att se dagisbarn äta
- eller jo, när dom petar med kladdiga fingrar på min Gucci-väska
- vem anade att det faktiskt fanns shopping i Uppsala? Heja Monki!
- det försvann ett flertal par under stämman upp till toaletterna på övervåningen, vad som egentligen försegick där kan nog alla på plats skvallra om.
- ett musikaliskt framträdande vid namn "Hannes B" väntar vi nu ska göra succé på YouTube (och då menar jag inte på samma sätt som hur MUF Sthlm passade på att bränna skånska-flaggan under en DS-helg).
- Josefine skaffade sig ett ihärdigt ragg som underhöll denna annars så socialt kalla asiat.
- Herr Trowald envisades med att sjunga i stämmor under alla allsånger, vilket i och för sig var ett trevligt avbrott.
- om det var någon som förstod vad norrmannen sa under sitt tal, eller vad "sälsången" egentligen handlade om så lämna en kommentar!
- att ni lyckades hitta er plats vid middagen eller att viktiga inbjudningar kom fram är enbart min förtjänst då det visade sig att jag har en lysande framtid som sekreterare framför mig.
- det är således även mitt fel ifall ni råkade få glitter i era dricksglas och nu vårdas på sjukhus för aluminium i magsäcken.
- Johan Hollinder är en jävel på att fyllehicka måste jag säga.
- det bör även förtäljas att världens antagligen sämsta DJ befann sig på plats efter banketten och hade en förkärlek för klassiker som Dover Calais och Grease.
- Hugo Bergman och Emelie Klasson framförde antagligen det sötaste men också mest förvirrade talet under hela banketten.
 - Det bör även nämnas att Martin Paulette gjorde ett fantastiskt jobb som toastmaster, jag lyckades knappt äta en bit!


ds



 

Nog med förvirrande och interna stoplar och jag vill kort och gott tacka MUF Uppsala för en fantastisk helg med Chris som stämmogeneral för en lärorik och intressant stämma efterföljt av en perfekt bankett på Hotell Linné. Även grattis Chris för din nya plats som MRO och Gustav och Thea som numera sitter som DS-ledamöter, lycka till! Och ett stort tack till alla som underhöll mig hela helgen, tog hand om mig och såg till att jag hade extremt roligt!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Sälsången handlade om i vilken ordning/hur man dödade en säl, inte så vidare trevligt! Fråga bara Thea som var gråtfärdig i jämförelse med Hugo som mer eller mindre njöt och tyckte det var roligt!

Postat av: Emelie

Hugo kunde även dansen, kanske var det hans egen...

2007-03-07 @ 22:21:51
URL: http://e1989.blogg.se
Postat av: Erik

Tänkte bara berömma mig själv för den otroliga posen jag lyckades med på den bilden.

2007-03-11 @ 23:03:19
Postat av: Jacob och Jonas (Muf Uppsala)

Vart hittar man Hannes B på youtube? puss hälsningar Muf Uppsala

2007-07-28 @ 22:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback