måndag - tillbaka till verkligheten

Tillbaka till verkligheten och skolan. Första måndagen på länge i skolan och det är inte nådigt att starta med närmare två timmars spanska följt av den muntliga delen av engelska b-nationella. Tur var det väl att det gick förhållandevis bra för mig trots lite ringrostig röst och sömngrusade ögon. Det kändes faktiskt inte allt för jobbigt att vara tillbaka i skolan utan helt okej, men ge mig ett par till dagar så blir det nog annat ljud i skällan.

Det finns mycket att uppröra sig över här i världen och idag har min irritation och ilska kretsat kring dessa
Thinspiration-videos som cirkulerar runt omkring på internet. Jag hatar det faktum att det finns många i min umgängeskrets som även de tycker att det är snyggt att se revbenen men mest av allt hatar jag att unga flickor, yngre än vad jag är kommer se dessa filmer på YouTube och påverkas av dess budskap. Bildspel till musik av Fort Minor skapar åsikter och påverkar mer än vad man kanske tror. Det är sorgligt att barn inte får vara barn längre.

Något annat jag irriterar mig över är den rätt till yttrande som alla idioter där ute tycker att dom har över internet. Den frihet som internet skapar ger även personer rätt att försöka trycka ner varandra och sticka en välplacerad kniv i ryggen på oskyldiga människor. Jag är ett stort fan av yttranderätten i vanliga fall men jag tycker att det är extremt fegt att skriva saker utan att publicera det med sitt riktiga namn. Vågar man inte stå för sin åsikt är den ingenting värd.

Nu blir det left-overs ur kylskåpet och lite mer Processen-läsning av Franz Kafka innan jag ska iväg till dansen, arrivederci!

Kommentarer
Postat av: Anonym

okej. den där thinspiration filmen var verkligen inte vad jag behövde just nu. usch.
och det tråkiga är att jag ser ju nästan ut så!
fast jag har hög ämnesomsättning, så det så.

just ja, ha det så skoj med processen. läste den tills idag.

2007-03-13 @ 22:17:49
Postat av: malin

ja den där sofia skulle ha sig en rejäl biff.

2007-03-14 @ 20:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback