skolavslutning

I onsdags fick vi alla sommarlov från Östra Real och traditionsenligt startade dagen med champagnefrukost i Humlegården med vänner. Mycket trevligt trots den tidiga timmen att starta med något gott att dricka och äta samt samla ihop gänget lite innan det var dags för det mer formella i klassrum och kyrka.


  


Som vanligt var det laid back i klassrummet med Stefan Gadd på gitarr innan betygen delades ut och jag kan stoltsera med 7 mvg och 3 vg för det här året. Det är ett resultat jag kan vara nöjd med trots prestationsångest. Sedan traskade vi alla till Hedvig Eleonora för att lyssna på sånger, framträdanden och det sedvanliga sömnpillret: stipendieutdelning. Det är intressant att se att de allra flesta som får ta emot ett stipendium eller en premie är människor jag aldrig tidigare har sett, men så är vi en stor skola också.
Efter kyrkan splittrades vi alla inför sommaren och jag och pojkvännen åt oss mätta på CiaoCiao.





Mötte upp en del nära vänner och tog tåget ut till Nynäshamn och sedan buss vidare mot Torö då kvällen skulle spenderas på mitt landställe. Intressant att se hur chockade vissa blev då vi möttes av bräkande får när vi klev av bussen och hur det taggade till andra av manligt kön att bege sig ut på vildsvinsjakt när mörket fallit. Istället blev det årets första dopp för de flesta av oss i Byviken innan vi grillade, pratade och umgicks resten av kvällen trots den del missöden.


  

Morgonen efter njöt jag, Klasson och Chris av friheten av att vara på landet medan de andra tagit ett morgontåg tillbaka och vi spenderade dagen med en god frukost och Forrest Gump på video innan vi också så småningom vinkade adjö till naturen och tog tåget hem till storstaden igen.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ouch, "Klassons" hår är ju bara.. to die for! Haha, fint som fasen. Din klänning är också riktigt snygg, vart har den införskaffats? :)

2007-06-16 @ 18:38:03
Postat av: Bells

Lisa: Klassons hår är alltid lika fint och klänningen är från ett australiensiskt märke som säljs på Åhléns City.

Postat av: Klasson

Tack Lisa, ditt hår är säkert också jättefint!
Förövrigt måste jag vart Torös värsta Tuttlisa i väntan på bussen, fast den bjuder jag på!

2007-06-16 @ 21:46:55
URL: http://e1989.blogg.se
Postat av: alexandra

Jag måste bara: Vart har du köpt den där sjuuukt snygga klänningen?

2007-06-20 @ 21:26:19
URL: http://alexandragodtman.blogg.se
Postat av: Anonym

Ah, glöm den där kommentaren. Jag såg just att det redan hade besvarats ;P

2007-06-20 @ 21:26:55
Postat av: alexandra

Jag måste bara igen: Hur länge sedan var det du köpte den? (Så jag vet om det är ngn idé att spana) & vad heter märket?

2007-06-20 @ 22:19:41
URL: http://alexandragodtman.blogg.se
Postat av: Bells

Alexandra: Märket heter något i stil med Raged Recykle Raged Restyle. Köpte den i april/maj någongång men enligt källor (Klasson) så finns den inte kvar då det från början endast fanns ca. 4 stycken.

2007-06-20 @ 22:53:45
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: alexandra

Åh, Poor me. Jag som kände kärlek vid första ögonkastet. HAHA.

2007-06-21 @ 08:10:38
URL: http://alexandragodtman.blogg.se
Postat av: Emma

Ser att du har landställe på torö, precis som jag har.. och byviken hör våran sommarstuga till! Vi har inte sommarstugan där nere i området, utan om man fortsätter på den vägen där du har bilder ifrån, den vägen som går till busshålsplatsen, så finns det ett ställe till vänster (om du kommer från busshålsplatsen) som heter kurtorp, ligger en bit, ca 300 meter ifrån fårhagen :) enda ställe på den där vägen som man kan svänga in på (en grusväg med en röd grind) ligger 4 sommarstugor där. Tänkte om du visste?

2007-06-25 @ 18:36:28
Postat av: Fredrik

Jävla sommargäster, torö är vårt ;)

2008-01-04 @ 22:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback