recap: båstad

Jag kan knappt komma på något bättre sätt att få fira sin sommarfödelsedag än att åka till Båstad. Vi plockade upp en småbakis Vici med bilen på onsdagsmorgonen och satte kurs mot tennisparadiset i söder och Hemmeslöws Herrgård där vi skulle spendera våra första nätter. En snabb nap på eftermiddagen och sedan var direkt igång på nybyggda Papas med middag och drinkar.

Torsdagen bjöd inte på mycket spelmässigt då regnet öste ner men men roade oss i sponsorloungen och laddade inför kvällens cocktailparty som Elite Hotels traditionsenligt annordnar. Där bjöds det på middag, mingel och Absolute Pear-drinkar då vodkajätten lanserade en ny smak.

   

Det blev inte mycket bilder då kameran låg på hotellrummet under kvällarna, men enjoy!



Fredagen innebar bättre väder och vi flyttade vårt pick och pack till Hotel Skansen invid centercourten och passade på att titta på tennis för en gångs skull. Dock hade inte våra svenska stjärnor något jätteflyt förutom Aspelin tillsammans med österrikaren Knowles i dubbeln förstås. Under kvällen åt vi middag på Hjortbros värdshus innan vi tog taxin till Madison/Laroy och festade där resten av natten. Mötte en del underliga människor som inte bemästrade konsten att tala svenska utan ägnade sig åt något grötigt och smått oförståeligt språk (skånska). Fick även känna på ett Monica Lewinsky-ögonblick då jag hamnade i en smärre cigarrskandal/raggningsknep i kön för att få mina nattpommes. Jag känner för henne, det är inte alltid lätt.

Sista dagen i Båstad spenderades i en dimma, då mina sinnen inte riktigt återhämtat sig från kvällen innan utan jag mest zombielikt gled runt på tennisområdet. Packade ihop oss och spenderade kvällen på tennisgalan ute i Hasses lada. Tyvärr samma Galenskaparna/Aftershave-show som förra året, men vi skrattade gott ändå. Där fick vi även chansen att heja på Billy som smugit omkring på tennisområdet utan att vi lyckats träffa på denna Uppsalabo som kvällen till ära var uppstyrd i skjorta och väst.
Summan av kardemumman var att Båstad precis som förra året var fantastiskt roligt och bjöd på många överraskningar!


Kommentarer
Postat av: Vici

Håller med om att det var det bästa sättet att fira min födelsedag där! Den längta och roligaste firandet i mitt liv! Tack för det darling och allt annat kul som vi hade;D pussar

2007-07-18 @ 12:58:42
Postat av: c

jag tror du har missförstått allt, hjärtat. du åker ner till skåne för att helt ogenerat klaga på dialekten? skulle vara intressant att höra dina argument för dialektens sekundära ställning jämfört med din?

2007-07-20 @ 13:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback