ytterligare en helg

Ja, ytterligare en helg har sprungit förbi och det känns som om det var nyss det var fredageftermiddag och jag satt på L'Angolo och planerade min 18 årsdag men icke, nu är det söndag och storm utanför mitt fönster. Men inte deppar jag ihop för det utan istället har jag tänt några Yankee candles och satt på Håkan Hellström för att hålla humöret uppe även ikväll, men någon motivation för att studera finns det inte så jag antar att det blir manikyr framför TV:n istället ikväll.

Uppsala i helgen med min älskling och trots att vi inte riktigt gjorde så mycket så var det jättetrevligt. Fredagen innebar en liten present till mig som underlättar både för min ekonomi och resande, nämligen ett busskort och en stor ros (som tyvärr lämnades kvar i Uppsala, men ändå), stor tack. Det blev pizzakväll då även Calle kom förbi som oinbjuden gäst. Dock orkade varken jag eller Chris ta tag i livet så det blev hemmakväll med OC istället för att åka hem till Thea, men det var trevligt ändå.
Julgransplundring var lördagens aktivitet med pojkvännens släkt så det blev lunch, dans och sång samt fiskdamm, någonting jag inte varit med om på flera år. Sedan besökte vi staden och MUF-lokalen som genomgått en renovering men deras egna husdjur bananflugorna surrade fortfarande välbekant kring våra öron. Efter middagen hamnade vi på 018 med Thea och Hugo innan vi begav oss hem till Thea för sällskapsspel och mycket skratt, en trevlig kväll!

Söndag och storm och inte så mycket mer med det. Vi lallade runt i pyjamas fram till 16-snåret då jag var tvungen att byta om för att kunna ta tåget hem, men innan dess fick jag smaka på Chris berömda frukost, mums. Nej, nu borde jag ta tag i livet igen, arrivederci!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback