Torsdag - veckan bara flyger förbi

Efter en oplanerad sleep-over hos Klasson på tisdagkvällen vaknade jag allt annat än pigg i Sjöstaden på onsdagmorgonen och upptäckte att det fortfarande blåste ute. Stormvarning under kvällen då jag helt fredligt skulle röka och nästa träffades av en takplåt samt höll på att lyfta från marken, nästan lite läskigt måste jag erkänna.

Onsdagen innebar geografiprov och lång skoldag men min nyvunna optimism vann och jag lyckades vara relativt aktiv under alla lektioner, samt skriva ett geografiprov som inte må andas MVG men helt okej ändå. Prestationsångesten får vila ett tag nu när jag har alldeles för mycket saker att ta tag i.
Eftermiddagen spenderades i TV-rummet under ett sjungande avsnitt av "7th Heaven" innan jag pallrade mig ut i vinden och bort till MUF-lokalen på Valhallavägen tillsammans med Klasson, Gustav och Thea för att onsdagsfika och lyssna på eftermiddagens talare; Lars Rådén som precis som vanligt var duktig. Passade även på att diskutera MUF Östra Reals framtid med Daniel Somos och Hanif Bali och det ser ut som om våra planer går igenom, mjau det kan bli en intressant vår.
Kvällen innebar telefonmaraton med Chris som kan jämföras med en Hollywoodfilm, en knagglig start, en djup dal i mitten och ett bra slut, haha.

Torsdag och MUF-möte i skolan som var en aning dramatiskt. Piggades dock upp av pojkvännen som fick mig att le över MUF Uppsalas dubbelmoral. Som ni kanske minns var det rabalder över att jag har publicerat vissa bilder jag inte borde i min blogg men nu vill tydligen de högre hönsen i vår grannstad använda bilder till deras Distriksstämma, intressant.
I eftermiddag väntar en välbehövlig tur på stan och en snabbt möte med min snyggaste asiat Josefine, något som det var länge sedan jag unnade mig. Men nu väntar mer TEX(MEX) och sedan matte c, oh joy!

Kommentarer
Postat av: Sonia

Ja det må jag säga...dín "marknadsföring" av MUF är ju inte direkt strålande... Å andra sidan sägs det ju att all reklam är bra reklam, men i det här fallet är jag ytterst tveksam.

2007-01-11 @ 14:15:57
Postat av: Bells

Sonia: jag marknadsför inte MUF det minsta, för det här är min personliga blogg med mina egna åsikter.

Anonym: tyvärr kommer jag radera din kommentar omgående eftersom du inte kände för att sätta ett namn bakom din idiotiska åsikt.

Postat av: Josefine

Tjoho!
Hoppas inte ovanstående inlägg involverar mig, vore ju trist med tanke på att jag inte känner till någonting. Men jag brukar alltid ha minst en liten roll i alla fighter...!
Synd att jag inte kunde träffas idag, min sam-lärare fick för sig att jag skulle lämna in mitt arbete idag istället för imorgon så det vart lite panic. Men vi får väl ta tag i saken och träffas snart.

Tjohejsan!

2007-01-11 @ 19:13:38
URL: http://josefines.webblogg.se/
Postat av: Calle.

Dubbelmoral..? Hahaha var är den? Vi vill skydda oss emot en skandal så bilderna ifrån lokalen, som man länkades till om man sökte på "muf Uppsala" på google...? Och nu vill vi ha bilderna ifrån Valvakan, inget mer. + Att de kommer visas i "slutet" sällskap. Så dubbelmoralen..? You lost me.
Men vi kan ta "mina" bilder, (de jag fick av dig) så slipper du känna av den här "dubbelmoralen".

2007-01-14 @ 03:02:19
Postat av: Bells

Calle: Well, först blev jag ombedd att ta bort alla bilder vilket som du säkert vet att jag inte gjorde för att jag värnar om yttrandefrihet och så är jag enormt envis till råga på allt. Sedan ville ni använda bilderna till ett bildspel och då blev jag ombedd att skicka alla bilder jag har från MUF Uppsala och det är inte direkt jättemånga "föräldravänliga" bilder från Flustret utan mestadels bilder på fulla ungdomar med champagneflaskor i händerna. Så jag anser det som dubbelmoral då det är helt okej att använda bilderna när det passar MUF Uppsala men inte annars.

2007-01-14 @ 19:15:21
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback