Tisdag - really back on track

Att pallra sig upp kl. 06 och sitta två timmar senare på en spännande lektion matte c är definitivt att vara back on track, och jag klagade inte ens så mycket som jag brukar utan var ganska nöjd med livet medan jag satt och klottrade i min kalender och lyssnade på Bloc Party. Det artar sig bra såhär andra dagen!
Jag har till och med ansträngt mig så pass mycket att jag var på Utrikespolitiska Institutet och Anna Lind-biblioteket efter skolan med Lova och sökte fakta till mitt arbete om Kashmir-Jammu-konflikten. Ambitiöst värre, särskilt då det satt ett gäng militärer och läste tunga böcker om ledarskap i det alldeles tysta biblioteket medan jag och Lova helt lugnt strosade runt bland hyllorna och såg intellektuella ut då vi bläddrade och läste i litteratur lämpad för Harvard University, pepp.

Allt handlar om rätt inställning. Jag klarade av höstterminen galant och nu är det bara en vårtermin kvar innan jag har gått ut tvåan, fyllt 18 och förhoppningsvis tagit tag i livet. Det ser strålande ut. Det regniga utanför mitt fönster som vi väljer att kalla vinter kommer snart att dra sig tillbaka och lämna plats för solstrålar, vindrickande på Södermalm och ljumma vårvindar. Optimism är det enda som kan rädda mig i nuläget.

Men så kallar verkligheten igen och det är bara att laga lite mellis och sätta mig för att börja plöja igenom mina nylånade tunga böcker och försöka att sätta tänderna i konflikten, mums. Imorgon eftermiddag har jag i alla fall MUF Onsdag att se fram emot med Lars Rådén som talare, det kan bli intressant och på torsdag ska jag unna mig en liten runda på stan efter mitt besök hos optikern, yes.

Arrivederci!


Kommentarer
Postat av: Sanna

kanske låter lite klyschigt, men jag tänkte bara säga att du verkligen har inspirerat mig att ta tag i skolarbetet när du skriver om hur peppad du är inför vårterminen. Jag går sista terminen i 9:an och all stress med betyg och gymnasiet + plugg gör verkligen ingen nytta alls men när jag läste det här inlägget fick jag ny energi och peppad att börja plugga! Tack så jättemycket! :)

2007-01-09 @ 17:49:53
Postat av: Diddi

TRYSIL om 2 dagar med Norra. Vart ska Östra, förutom förra årets resa till Kittelfjäll?!

Du skriver skit bra!
Puss o kram

2007-01-09 @ 19:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback