the greatest loss

Uh, det var inte nådigt att pulsa genom snön i Mälarhöjden till skolan imorse, fortfarande snorig men fast besluten att gå till skolan ändå för att inte förgås av tristess hemma. Fick det härliga beskedet 08.00 imorse att vi har matte c-prov snart, fuck. Jag har inte en enda ledig vecka innan sportlovet, det känns alldeles underbart, inte säg? Suck.

Slutade härliga 12.25 och begav mig ner på stan för att det första jag gjorde ramla in i en butik som reade ut sin Marc by Marc Jacobs pumps. Oh, för alla er som har följt min blogg så vet ni att jag har ett svårt förälskelse i Marc och
ett par röda sammetspumps med lackdetaljer hade suttit finfint i min garderob. Plus att det var 50% rea, helt otroligt. Jag ringde desperat efter mammi och pappi som ville tänka över beslutet, och det ville även jag så jag knatade och lunchade istället. Visst, 50% off och ett par fantastiska skor men min ekonomi känns ändå inte tillräckligt stabil nu inför sommaren så det skulle gräva ett smärre hål i kassan om föräldrarna inte ville sponsra på låt oss säga, minst hälften. Fick klartecken från föräldrarna mina och sprang glad i hågen tillbaka till affären för att upptäcka att någon köpt min älsklingar, sista paret i storlek 37. Med andra ord kan jag konstatera att Marc är otrogen med någon annan och att ödet inte ville att jag skulle vilja ha ett par sammetspumps med farligt hög klack. Dock sörjer jag ändå. Om du är sugen på ett par i svart, eller har 36 i skostorlek så bege er till Matilde för inköp!
Lyckades i alla fall trösta mig litegrann med det hypade uggle-halsbandet från Urban Outfitters som även hade fått in vissa riktigt fina vintageplagg men shoppninglusten hade total dött och jag begav mig hemåt i snön.

Nu har jag skrivit klart hela mitt Kashmirarbete, hallelujah! Det enda jag ska göra nu är att finslipa på de 15 sidorna och korrekturläsa sedan är jag klar. Ja ja ja, det känns fantastiskt. Men nog om det, nu måste jag sätta igång med mitt Opening statement om Capital Punishment till engelskadebatten imorgon, arrivederci!

Ps. Alla MUFare där ute, missa inte Bo Lundgren på Blå Hörnet imorgon kl. 17!


Kommentarer
Postat av: alexandra

oh, jag läser också matte c - har prov i morgon! grr

Postat av: Anonym

kan vi inte få läsa sin kashmirarbete =)

2007-01-23 @ 22:07:02
Postat av: Isabella

De röda sammetspumpsen med lackdetaljer från Marc by Marc Jacobs är jag en lycklig ägare till! I looove them!

2007-01-23 @ 22:11:43
Postat av: Bells

Alexandra: good luck!
Anonym: hade du publicerat ett namn hade jag kunnat maila arbetet till dig.
Isabella: lucky bitch, det är antagligen säsongens snyggaste skor, men såklart köpte någon 37:orna precis innan jag hann dit med pappis kort i högsta hugg, morr.

2007-01-23 @ 22:26:05
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Johanna

Hej!
Det var inte jag som skrev inlägget ovan men jag skulle gärna läsa ditt Kashmirarbete! :)
maila på: (jag vet, mobbad adress ;)
[email protected]

2007-01-28 @ 16:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback